Impact decisiv asupra CFR Călători.

Impact decisiv asupra CFR Călători.

Sursa poza si informatii: gorjeanul.ro

Trenurile CFR Călători, amenințate cu oprirea din cauza neplății facturilor

Guvernul Bolojan a declanșat o criză majoră pentru CFR Călători, compania fiind în pericol de a-și suspenda peste jumătate din trenurile care circulă pe liniile electrificate din cauza datoriilor.

Începând cu 7 octombrie, se preconizează că multe trenuri de pe cele mai aglomerate rute din România vor fi trase pe dreapta. Aceste măsuri vin ca urmare a incapacității CFR Călători de a-și plăti facturile către Electrificare CFR, după ce guvernul a redus compensațiile și a refuzat să acopere cheltuielile de transport gratuit acordate diversei categorii de beneficiari, cum ar fi studenți, pensionari și persoane cu dizabilități.

Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Rodrigo Maxim, atenționează asupra gravității situației, spunând că aceasta este fără precedent și va conduce la un blocaj total în transportul feroviar. „Practic, din 7 octombrie, nu va mai circula niciun tren pe liniile electrificate, care sunt esențiale pentru transportul de călători din țară,” a declarat Maxim.

La nivel financiar, CFR Călători are de recuperat de la stat 270 de milioane de lei, bani necesari pentru acoperirea facilităților de transport. Cu toate acestea, Ministerul Transporturilor a acordat în rectificarea bugetară doar 100 de milioane, fonduri ce trebuie împărțite și cu alți operatori de transport.

Situația financiară a companiei este critică, având deja datorii reeșalonate către infrastructura CFR. Sorții de a se ajunge la suspendarea tuturor trenurilor sunt mari, mai ales că CFR Infrastructură a amenințat cu oprirea trenurilor regionale și interregio dacă restanțele nu vor fi plătite. Recent, și firma Electrificare CFR a decis să aplice aceeași măsură din lipsa plății energiei electrice.

Se prevede o perioadă dificilă pentru călători și pentru angajații CFR Călători, întrucât compania se confruntă și cu lipsa fondurilor necesare plății salariilor. Dacă nu vor exista intervenții urgente, transportul feroviar din România va trece printr-o criză fără precedent.


Ana Popescu

Ea este Ana Popescu, jurnalistă de comunitate la Vocea Jiului. Are puțin peste 30 de ani și este cunoscută pentru tonul prietenos și deschiderea față de oameni. Scrie despre viața cotidiană din Târgu Jiu, despre inițiative locale și povești care aduc mai aproape vocea comunității. Ana crede că știrile locale trebuie să fie accesibile, corecte și să reflecte realitatea oamenilor din oraș.